Könyvtáras BOOK TAG


Sziasztok!
Jelenleg itthon nyomom az ágyat és nincs nagyon energiám semmihez.
Tegnap például egész nap filmet néztem itt is köszi az ajánlást Ash :*, zenét se nagyon volt kedvem keresni reggelre.
Azt viszont nem szerettem volna, ha ma semmi bejegyzés nem lesz, úgyhogy ilyenkor jön a tartalékterv:
BOOK TAG kitöltés on.

A Kildara bloggénél láttam, és valamelyik moly is kihívott, de őszintén szólva én már meg nem mondom ki volt az – a könyvjelzők közt se találtam – úgyhogy tőle elnézést kérek. Nem direkt volt.
Jöjjenek a kérdések, és a válaszaim:

1.) Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!
Mindkettőnek megvan a maga hangulata, de én inkább könyvtár párti vagyok. Nem csak azért, mert olyan rendszerességgel járok, hogy van, aki névről ismer, hanem mert egy könyv újonnan 3000-3500 forint, és megvan az esélye annak is, hogy nem fog tetszeni.
A könyvtár esetében viszont ingyen hozok ki könyveket, egyszerre nyolcat ráadásul (gyors számolás: 24000 forint lenne, ha megvenném), viszont ezesetben nem baj, ha nem tetszik, vagy csak egyszerolvasós. Visszaviszem, és kész, lehet, hogy a következő olvasónak jobban bejön.
Egyébként ha nagyon tetszik egy könyvtári könyv, akkor valószínű, hogy amint telik rá, meg is veszem, hogy a polcom dísze legyen

+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?
Egyértelműen Katy-t az Obszidián sorozatból, vagy Renit a Szent Johanna gimi sorozatból Nem gondoltam volna, hogy ez a lány egyszer TAG-válaszom lesz. Mindkét lány nagyon szeret olvasni, ami szerintem egy könyvesbolti eladónak elengedhetetlen tulajdonsága, ráadásul kedvesek és közvetlenek, ami valljuk be, nem rossz pont a vevőnél.


2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?Változó, általában havi 2-3 alkalommal szeretek betérni. Ha visszahoznak előjegyzett könyvet, vagy a könyvtár beszerez egy nagyon vágyott regényt, akkor többször is beszaladok, de ezek csak ilyen villámlátogatások. Csak a megyei könyvtárat látogatom, a másik nagyon kiesik nekem

+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?Azt hiszem ide simán mondanám Celestet a Szeretni bolondulásig című könyvből. Kissé különc csajszi, de úgy vettem észre szeret olvasni.
Amúgy pedig nem hiszem, hogy baj lenne, ha ide elhozná Fotó Finnt. Simán lehet azt mondani, hogy az egyik könyvkarakter karton-mása.


3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?Kis cetlit, amin a visszavétel dátuma van, de ezt rendszeresen. De egyszer találtam már papírt, amiben a különórás időpontokat írta fel valaki.

+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?Travis Maddox, Tristan Cole és Kagan ugrott be először. Daemon Black-et csak azért nem mondom, mert ilyen könyvjelzőm már van, ráadásul dedikált. *-*

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani?Igen, szoktam beszélgetni, bár könyvajánlást most már ritkábban kérek tőle. Általában úgy megyek oda, hogy tudom mit szeretnék. de ha csak a műfajban vagyok biztos, akkor meg szoktam kérdezni, mit ajánl, szerinte  melyik tetszene.

+Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?
Jaj, ilyenből van jó sok, csak párat mondok, akikkel biztosan találnék közös témát:
Étienne St. Clair - biztos vagyok benne, hogy igényt tartanék egy igazi párizsi idegenvezetésre vele.
Fekete Orsolya - az biztos, hogy Orsi rengeteg jó zenével látna el, és kiröhögné az én lejátszómat, de hát annyi baj legyen.
Mal Ericson - elgondolkodtam, mennyit kéne fizetnem ennek az embernek azért, hogy gitározni tanítson. Valószínűleg nincs az a pénz, de álmodozni szabad.
Winnie - taníthatna nekem egy kis fegyverhasználatot, mi menő lenne már?!

5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?A nürnbergi könyvtár. Nem mondanám azt, hogy a könyvek miatt, mert csak benéztem, és egy darab címet nem értettem meg, úgyhogy hamar kijöttem.
De a modernizáció az határozottan tetszett. A könyvek visszavétele és a kölcsönzés is már számítógépen keresztül történt.
Oké, nagy varázsa a városom könyvtárának az ott dolgozókkal való kontakt, de azért jó volt látni másfajta módszert is.

+Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?Agyalok, de ilyen karakter most nem jut az eszembe.

6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?Erre rá kellett gugliznom, ugyanis gőzöm se volt, nálunk van-e. Mint kiderült, igen. Még nem próbáltam, de azt hiszem a közeljövőben elmegyek, és megnézem. Hátha találok valami jót.
A kezdeményezés ötlete egyébként tetszik, csak nehogy az legyen, hogy mindenki csak visz és senki nem hoz könyvet...elképzelhető.

+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban? 
Charles Dickens: Karácsonyi ének című regényét már jó ideje vadászom, eddig sajnos eredménytelenül. Minden évben elolvasom, jó lenne a polcomon tudni.
Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai szintén olyan könyv, amit szívesen elolvasnék. Filmen már láttam, kíváncsi vagyok,, könyvben milyen.
Edgar Allan Poe: A fekete macska című novelláskötetét körülbelül két éve könyvtárból olvastam, de meglepő módon tetszett, szívesen látnám polcon.

Ha valaki valamelyik regényt látja Könyvmegállóban, sikítson légyszíves.


Ennyi lenne a mai TAG, kihívottjaim a következők.
- MFKata
- Anna
- Pandalány
- Adrykacska
és
- Niitaa

Remélem lesz kedvetek kitölteni.



Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.